Gå til hovedindhold

Handelsbetingelser

Betaling

Hos Smykkedillen.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingsmåder:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • MobilePay
  • Mastercard
  • Maestro
  • JCB
  • Resurs Bank
  • Anyday
  • Netbank/Homebank (Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Reservation af beløb: 

Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. 

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Betaling via Anyday

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Smykkedillen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Ved betaling via netbank/homebanking, sendes varerne umiddelbart efter at betalingen er registreret. [Kontonr. er 9090-0002080842].

Der tages ikke gebyr ved betaling på Smykkedillen.dk.

Alle priser er angivet i danske kroner og alle priser er inklusiv dansk moms.

Fragt

Alle forsendelser sendes med Post Nord eller GLS.

Ved ordrer over 500 kr. inkl. moms sendes varen fragtfrit til pakkeboks.

Ved ordrer under 500 kr. koster fragten 49 kr.

Ved levering til hjemmeadresse koster fragten 49 kr.

Fragtprisen er gældende ved levering i Danmark. Ved levering udenfor Danmark benyttes Post Nords og GLS udenlands fragttakster.

Bestilling og betaling

Bestilling

Det er nemt og hurtigt at handle hos Smykkedillen.dk. Når du har fundet en vare du gerne vil købe, klikker du på "Føj til kurv" og din vare lægges automatisk i kurven. Du kan sagtens tilføje flere varer på samme vis. Når du har alt, hvad du skal bruge, klikker du på indkøbskurv-symbolet i toppen.

Gå til kassen og indtast de relevante kundeoplysninger, vælg leveringsmetode og betalingsmåde. Indtast evt. kommentarer til ordren og vælg ønsket tilbehør, fx vedlagt kort eller gratis indpakning. Hvis du har en rabatkode, indtast den og tryk aktivér. Hvis du har alt hvad du skal bruge og har læst og accepteret vores handelsbetingelser, trykker du blot "Gå til betaling". Indtast dine betalingsoplysninger og godkend din ordre, som nu er registreret hos os.

Umiddelbart herefter vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Du kan også udskrive ordrebekræftelsen ved at trykke på "Udskriv ordrebekræftelse". Vi anbefaler, at du gemmer denne ordrebekræftelse, indtil du modtager din bestilling. Den endelige faktura fremsendes sammen med varerne.
Aftaler på vores website kan indgås på følgende sprog: Dansk

Sikkerhed

Når du betaler med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1.200.-, når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Smykkedillen.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Levering

Leveringstid

Så snart du har lagt din ordre hos Smykkedillen.dk, bliver den gennemført i vores systemer. Vi leverer varerne indenfor 3 arbejdsdage, hvis ikke andet er angivet. Du vil blive kontaktet pr. e-mail eller telefon hvis leveringstiden ændres. Smykkedillen.dk benytter Post Nord og GLS.

Leveringsomkostninger

Vi benytter os af Post Nord’s og GLS's gældende takster.

Fortrydelsesret og reklamation

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Benyt gerne standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i handelsbetingelserne eller find en returseddel her.

Du kan også sende os en e-mail.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Så snart varen er modtaget og behandlet hos os modtager du en mail og vi overfører tilbagebetalingen til det kort, der blev benyttet ved køb af varen. Du skal kontakte os inden for fem dage, hvis der er uoverensstemmelser mellem det vi har behandlet, og det du mener at have returneret.

Varer SKAL returneres til Lille Torv 1, 7700 Thisted. Pakker afhentes ikke i pakkeboks.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Finansiering

Aftalen om finansiering gennem Resurs Bank bortfalder, såfremt købet annulleres.

Varens stand, når du sender den retur

Du kan returnere din(e) vare(r) til os indenfor 30 dage efter du har modtaget ordren. Her gælder en begrænset returret, som betyder, at varen skal være i samme kvalitet og stand, som da du modtog den. Originalemballagen skal du medsende i ubeskadiget stand.

Varen må ikke prøves i så høj grad, at brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi, her kan der være tale om ridser, brugsspor der gør at varen har mistet sin værdi.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Regler for 100 dages udvidet returret

Bestiller du 100 dages udvidet returret gælder dette kun, hvis den bestilles sammen med ordren, det vil sige den kan ikke bestilles efterfølgende. 100 dages udvidet returret skal stå på samme bestillingsbekræftelse som den vare man efterfølgende vil returnere.

Du har 30 dages fortrydelsesret på tilkøbet af de 100 dages udvidet returret. Fristen løber fra modtagelse af din ordre, når du tilkøber 100 dages udvidet returret.

Giv os besked om fortrydelsen på tilkøbet af den udvidet returret på info@smykkedillen.dk.

Hvis du fortryder hele dit varekøb, ophører aftalen om udvidet returret også.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Bemærk: De 100 dages returret er et tilkøbsprodukt. Rent praktisk betyder det at vi skal have meddelelse om din fortrydelse senest 100 dage efter modtagelse af ordren. Fra meddelelsestidspunktet har du efterfølgende 30 dage til at sende varen retur.

Varen sendes til:

Smykkedillen, Lilletorv 1, 7700 Thisted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamation

Der gives efter købelovens §83 forbrugere en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Kontakt os inden du sender varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter du har modtaget varen. Det er dog en forudsætning at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du 2 måneder efter du har opdaget fejlen anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse: Smykkedillen, Lilletorv 1, 7700 Thisted.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Landsdækkende bytteservice

Det skal være nemt og trygt at handle hos Smykkedillen.

Derfor har vi længe været en del af en landsdækkende bytteservice, der gør at du kan få byttet din gave, ur eller smykke tæt på dig.

Der er over 300 butikker rundt omkring i Danmark, der er tilknyttet den landsdækkende bytteservice - Så står du og skal til fødselsdag, barnedåb eller bryllup i en anden landsdel, så skal du ikke være nervøs. Hvis modtageren skal have en anden størrelse, et tilgodebevis eller vil have byttet til et andet smykke eller ur, så behøver de ikke drage mod skønne Thy, men blot gå ned i deres lokale guldsmed forretning.

Du kan her finde de mange butikker hvor du kan få byttet dine smykker eller ure uden problemer.

De eneste krav er:

- Varen har et byttemærke

- Varen er ikke defekt

- Emballagen er ikke beskadiget

Husk ombytningen skal ske indenfor 30 dage, efter den dato, der står på byttemærket.

OBS! Skriv i kommentarfeltet (i indkøbskurven) at det er til en gave samt dato for hvornår gaven skal gives.

Hvis du er i tvivl eller har spørgsmål er du altid velkommen til at ringe til os på tlf: 32 70 82 82

Kundeservice 

Hvis du har spørgsmål eller søger hjælp, kan du altid kontakte os. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer. E-mail: kontakt@smykkedillen.dk

Generelt

Priser

Alle priser hos Smykkedillen.dk er angivet i danske kroner inklusive moms og danske afgifter, told m.v. Bestiller du fra et andet EU-land betales dansk moms og ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.

Rabatkoder kan ikke kombineres med i forvejen nedsatte produkter.

Ansvar

For at handle hos Smykkedillen.dk skal du være fyldt 18 år og være indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel hos Smykkedillen.dk. Smykkedillen.dk er ikke ansvarlig for eventuelle følgevirkninger ved brugen af varer og tjenester på vores website. Smykkedillen.dk er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.

Forbehold

Vi gør opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver korrekt på billeder.

Forbehold for prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Smykkedillen I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Smykkedillen.dk er Smykkedillen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@smykkedillen.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@smykkedillen.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.06.2022